Jednym z prostych sposób na ubezpieczenie telefonu lub smartfona jest zakup ubezpieczenia urządzenia u twojego doradcy ubezpieczeniowego.
W razie uszkodzenia lub kradzieży
Ceny za obecnie sprzedawane smartfony to często wydatek przekraczający kilka tysięcy złotych. Kupujemy je, korzystamy z najnowszych rozwiązań technologicznych, w które są wyposażone i cieszymy się z ich posiadania. Bywa jednak, że smartfon taki ulega uszkodzeniu, a koszty naprawy go przyprawiają o zawrót głowy. Nie musisz jednak narażać się na wydatki związane z naprawą lub zakupem nowego urządzenia. Wybierz ubezpieczenie Smart Pakiet w Warcie i chroń swoją elektronikę na wypadek uszkodzenia, przepięcia, zalania i kradzieży.
Czy warto ubezpieczyć telefon?
Na rynku dostępne są szkła ochronne na ekran telefonu oraz wszelkiego rodzaju etui, które pomagają chronić telefon przed uszkodzeniami mechanicznymi, jednak nie dają one całkowitej pewności, że urządzenie nie ulegnie uszkodzeniu przy nagłym wypadku. Warto w tym miejscu zwrócić, podkreślić, że nawet niewielkie pęknięcie ekranu wyświetlacza może wiązać się ze sporymi kosztami (kilkaset złotych), jeśli właściciel telefonu zamierza go wymienić. Oczywiście uszkodzenie ekranu to tylko jedno z przykrych zdarzeń, które może się przytrafić podczas użytkowania telefonu. Równie dobrze może dojść do jego zalania (np. w domu, w klubie, w miejscu pracy), połamania obudowy czy kradzieży.
Najczęściej zadawane pytania:
- Czy suma ubezpieczenia ulega konsumpcji?
Suma ubezpieczenia jest ustalona na jedno i wszystkie zdarzenia i stanowi górną granicę odpowiedzialności w 12- miesięcznym okresie ubezpieczenia. Suma ubezpieczenia ulega pomniejszeniu po szkodzie o wartość naprawy sprzętu (wariant Komfort i Premium).
Wymiana urządzenia na nowe powoduje wyczerpanie sumy ubezpieczenia określonej w dokumencie ubezpieczenia i stanowi całkowite spełnienie świadczenia z tytułu zawartej umowy ubezpieczenia.
- Na jakiej podstawie wypłacamy odszkodowanie w razie kradzieży kieszonkowej? W przypadku wystąpienia szkody polegającej na kradzieży z włamaniem, rabunku, kradzieży kieszonkowej, Klient jest zobowiązany do dostarczenia do Warty notatki policyjnej.
- Do kogo kierowane jest ubezpieczenie?
Ubezpieczenie dedykowane jest klientom indywidualnym oraz osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą.
Faktura na działalność prowadzoną przez osobę fizyczną potwierdzająca zakup telefonu jest dokumentem akceptowanym jako potwierdzenie własności urządzenia.
- Jak wskazać użytkownika innego niż ubezpieczony?
Jeżeli użytkownik urządzenia jest inny niż Ubezpieczony lub jeżeli Ubezpieczonym jest osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, lub S.C., należy zdefiniować użytkownika
z dostępnej listy wyboru oraz podać: Imię, Nazwisko i wiek.
- Jakie urządzenie mogę ubezpieczyć? Warta obejmuje Ubezpieczeniem smartfony, tablety i smartwatche, nowe i używane, nie starsze niż 4 lata od daty premiery w Polsce. Dotyczy to również nowych telefonów.
- Co jeśli klient kupi urządzenie okazyjnie np. Na black friday? Suma ubezpieczenia przyjęta przez WARTĘ jest średnią wartością rynkową urządzenia i stanowi górną granicę odpowiedzialności w ramach produktu. Przyjęta w systemie wartość urządzenia nie uwzględnia okazji zakupowych i cen promocyjnych.
Jakie są koszty ubezpieczenie telefonu?
Telefon iPhone wartości ok. 5500 zł składka to ok. 500 zł na 12 miesięcy.